Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

Όχι για μένα, για τον φουκαριάρη τον προεκλογικό αγώνα μου...

Σάλος για τα 200.000 μάρκα της Siemens στον Τ. Μαντέλη!

Την λήψη «χορηγίας» ύψους 100.000 ευρώ (200.000 μάρκα) από την Siemens παραδέχθηκε ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Τάσος Μαντέλης, στην σημερινή κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, που διερευνά το σκάνδαλο «Siemens».

Ο κ. Μαντέλης τόνισε πως οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας του παρείχαν το συγκεκριμένο ποσό για να στηρίξουν τον προεκλογικό του αγώνα και όχι για να τον κάνουν να υπογράψει τις προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ ΟΤΕ και Siemens! Πάντως, το γεγονός είναι πως για πρώτη φορά έχουμε ομολογία «χρηματισμού».

Αναλυτικά, στο επίμαχο απόσπασμα της κατάθεσης κατά το οποίο πραγματοποιείται η ομολογία, ο κ. Μαντέλης αναφέρει «…Μετά τις δημοτικές εκλογές και έχοντας εγώ ενεργά αναμιχθεί σε αυτή την ιστορία του να είμαι υποψήφιος στη Β’ Αθήνας και επομένως χρειαζόταν να το κάνω ορατό αυτό το πράγμα, δηλαδή τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου του 1998, δέχθηκα τηλεφώνημα από ένα στέλεχος της Siemens που μου είπε ότι εκπροσωπεί τη διοίκηση της Siemens Γερμανίας

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Ιωσήφ Βαλυράκης): Ποιο στέλεχος ήταν αυτό;

ΜΑΡΤΥΣ (Αναστάσιος Μαντέλης): Δεν θυμάμαι το όνομα, κύριε Πρόεδρε, γιατί έχουν περάσει…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Ιωσήφ Βαλυράκης): Δεν το γνωρίζατε.

ΜΑΡΤΥΣ (Αναστάσιος Μαντέλης): Όχι, ούτε ποτέ είχα άλλη σχέση ή πριν ή μετά μαζί του. Έγινε αυτό πριν από δώδεκα χρόνια. Μου είπε πολύ απλά ότι θέλουν να ενισχύσουν τον εκλογικό μου αγώνα. Είναι μία πρακτική την οποία ακολουθεί, όπως μου είπε η Siemens, στα πλαίσια των δημοσίων σχέσεών της και τελικά με έπεισε με αυτά που μου είπε και του έδωσα αυτόν τον λογαριασμό για να με ενισχύσει. Πράγματι, μετά από ένα διάστημα κατατέθηκαν 200.000 μάρκα, δηλαδή κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ. Αυτή είναι η χορηγία την οποία γνωρίζω και έτσι έγινε. Θέλω να είμαι ειλικρινής.

Στο λογαριασμό υπάρχει άλλο ένα ποσό, παρόμοιο. Νομίζω ότι είναι άλλες 220.000 ή 240.000 μάρκα, δηλαδή άλλα 100.000 με 120.000 ευρώ. Γι’ αυτό δεν με πήρε κανείς τηλέφωνο να μου πει τίποτε. Δεν μου είπε κανείς από πού προέρχονται. Και επομένως σαν γεγονός εγώ δεν γνωρίζω από πού προέρχονται. Όμως, είναι ενδεχόμενο να προέρχονται από τη Siemens, είναι ενδεχόμενο να μην προέρχονται. Όμως, εκείνο που έχει σημασία είναι ότι η δεύτερη αυτή κατάθεση επιβεβαιώνει αυτό το οποίο σας είπα, ότι αυτά δόθηκαν σαν εκλογική χορηγία, σαν χορηγία για ενίσχυση του εκλογικού αγώνα, γιατί δόθηκαν αρχές Φεβρουαρίου του 2000, την εποχή που ήταν σε πλήρη ένταση ο προεκλογικός πυρετός».

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του, ο κ. Μαντέλης επιχείρησε να αποσυνδέσει το συγκεκριμένο έμβασμα με τις προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ ΟΤΕ και Siemens λέγοντας πως «δεν μπορούσε να υπάρχει μέσα από τις προγραμματικές συμφωνίες, έδαφος για οποιαδήποτε δική μου δωροδοκία. Όμως, υπήρξε η χορηγία και αυτή είναι η αλήθεια … Η απλή αλήθεια σε αυτή την περίπτωση είναι ότι πολύ χρόνο μετά τη σύναψη των προγραμματικών συμβάσεων, όταν δεν μπορούσε κανείς να πει ότι αυτό εγένετο για να γίνει κάτι που είχε γίνει τόσο χρόνο προγενέστερα, δηλαδή πάνω από ένα χρόνο, δέχθηκα προεκλογική ενίσχυση, χορηγία εκλογικού αγώνα, της τάξεως των 200.000 μάρκων, κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ ή ό,τι άλλο προκύπτει από τα χαρτιά. Αυτή είναι η πραγματικότητα».


Οι διαρροές για τα 10 εκατ. ευρώ

Επιπλέον, ο πρώην υπουργός ισχυρίστηκε πως «συγκεκριμένος πληροφοριοδότης» (σ.σ. δεν τον κατονόμασε) διοχέτευε ψευδείς πληροφορίες σε δύο συγκεκριμένους Έλληνες δημοσιογράφους ώστε να συνδέσουν τον ίσιο με δωροδοκία ύψους 10.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα ο κ. Μαντέλης «…Εκείνος έδινε πληροφορία στον ελληνικό Τύπο ότι έχω πάρει 10.000.000 μάρκα και δεν τα έχω πάρει. Έχω πάρει μία εκλογική παροχή, μία χορηγία μέσα στη συνηθισμένη πρακτική, την οποία την ξέρετε και την ξέρουμε όλοι, ότι υπάρχει αυτή την πρακτική. Και αυτός την παρουσιάζει ως δωροδοκία. Εμφανίζει ότι αυτά έγιναν τον Ιανουάριο του 1998 και πριν, όλο το 1997, ώστε να είναι πράξη προ της υπογραφής των προγραμματικών συμβάσεων, για να θεμελιώσει τη δωροδοκία, ενώ γνωρίζει –και το γνωρίζει πολύ καλά, γιατί όλα τα γνωρίζει…».

Στο συγκεκριμένο σημείο παρενέβη ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος κάλεσε τον μάρτυρα «να ανακαλέσει αυτό το «την ξέρετε όλοι» είτε να το εξηγήσει και να το αποδείξει; Διότι αρκετοί εδώ πέρα δεν την ξέρουμε αυτή τη συνηθισμένη πρακτική, να παίρνουμε 200.000 ευρώ σε λογαριασμό του εξωτερικού…από πολυεθνικές ως χορηγία. Δεν την ξέρουμε κι εγώ προσωπικά δεν θέλω να τη μάθω. Και υποθέτω και πάρα πολλοί άλλοι».

ΤΟ ΚΛΥΣΜΑ ΛΕΕΙ:
ΡΕ ΣΕ ΤΙ ΧΩΡΑ ΖΟΥΜΕ;
ΤΩΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ;
ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΙ....... ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ.
ΑΕΙ ΣΙΧΤΙΡ ΣΑΣ ΣΙΧΑΘΗΚΑ !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: