Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Τα 12 «καυτά» σημεία της ομολογίας Μαντέλη


1).«Η απλή αλήθεια είναι ότι πολύ χρόνο μετά τη σύναψη των προγραμματικών συμβάσεων (ΟΤΕ - Siemens) δέχθηκα προεκλογική ενίσχυση- χορηγία εκλογικού αγώνα- της τάξεως των 200.000 μάρκων,κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ.Αυτή είναι η πραγματικότητα».

2.)«Εχω πάρει μια εκλογική παροχή,μια χορηγία μέσα στη συνηθισμένη πρακτική, την οποία την ξέρετε και την ξέρουμε όλοι ότι υπάρχει αυτή την πρακτική».

3.)«Καμία εύνοια.Δεν υπάρχει έδαφος να πει κανείς ότι ο Μαντέλης έκανε κάτι για να ευνοήσει τη Siemens και ότι ο Μαντέλης κάτι έκανε για το οποίο του υποσχέθηκαν ή του έδωσαν, ή του έκαναν,ή του έραναν».

4.)«Ποιος ο λόγος να υπάρξει δωροδοκία;
Για ποιο λόγο η Siemens
να μου προσφέρει αυτό το ποσό ή οποιοδήποτε άλλο ποσό,κάποια εκατομμύρια μάρκα ή οτιδήποτε άλλο ποσό θέλετε,για κάτι που ήταν δεδομένο ότι θα υπογραφεί (σ.σ.: εννοεί τις προγραμματικές συμβάσεις του ΟΤΕ με τη Siemens), αφού εγώ ήμουν θετικός από την πρώτη στιγμή;».

5.)«Το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπιζα ήταν το πρόβλημα των εκλογικών δαπανών. Οι εκλογικές δαπάνες της Β΄ Αθήνας είναι υπέρογκες.Οσο ήμουν βουλευτής Κεφαλλονιάς δεν είχα ανάγκη,τα έβγαζα πέρα μόνος μου.Ομως στη Β΄ Αθήνας τα έξοδα είναι πάρα πολύ υψηλά. Δεν μπορείς να αντεπεξέλθεις».


6.)«Εν όψει του ότι χρειαζόμουν να έχω χορηγίες ζήτησα από τον φίλο μου (σ.σ.: τον κ.Γ. Τσουγγράνη) να μου ανοίξει έναν λογαριασμό για να μπορέσω να μαζέψω χορηγίες από πολιτικούς φίλους στο εξωτερικό.Δεν του είπα από πού θα προέρχονται οι χορηγίες γιατί δεν χρειαζόταν να το πω.Δεν ήξερα ούτε καν από πού προερχόταν».

7.)«Τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου του 1998 δέχθηκα τηλεφώνημα από ένα στέλεχος της Siemens που μου είπε ότι εκπροσωπεί τη διοίκηση της Siemens Γερμανίας.Οχι,ούτε ποτέ είχα άλλη σχέση,ή πριν ή μετά, μαζί του.Μου είπε πολύ απλά ότι θέλουν να ενισχύσουν τον εκλογικό μου αγώνα.
Πράγματι κατατέθηκαν 200.000 μάρκα,δηλαδή κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ».

8.«Θέλω να είμαι ειλικρινής.Στον λογαριασμό υπάρχει άλλο ένα ποσό,παρόμοιο.Νομίζω ότι είναι άλλες 220.000 ευρώ ή 240.000 μάρκα,δηλαδή άλλα 100.000 με 120.000 ευρώ.Γι΄ αυτό δεν με πήρε κανείς τηλέφωνο να μου πει τίποτε.

Δεν μου είπε κανείς από πού προέρχονται.Και επομένως ως γεγονός εγώ δεν γνωρίζω από πού προέρχονται.Ομως είναι ενδεχόμενο να προέρχονται από τη Siemens,είναι ενδεχόμενο να μην προέρχονται».

9.)«Η εκλογική χορηγία χρησιμοποιήθηκε εξ ολοκλήρου για τις εκλογικές δαπάνες,αλλά (...) προτιμούσα να χαλάω τα χρήματα που είχα στα χέρια μου και δεν χάλαγα από εκείνα,ξέροντας πως ό,τι μου χρειαστεί θα πάρω από εκεί για να συμπληρώσω».

10.)«Οι εκλογικές χορηγίες δεν πρέπει να πηγαίνουν στο πρόσωπο του βουλευτή.Αποφεύγει ο βουλευτής να φαίνεται ποιους έχει χορηγούς και αποφεύγει και ο χορηγός να λέει ότι χορηγεί βουλευτή».

11.)«Το ότι μπήκε το όνομα της κόρης μου (στον λογαριασμό) δείχνει ότι δεν υπήρχε καμία σκέψη ότι αυτά τα χρήματα μπορεί να είναι δωροδοκία, γιατί κανείς πατέρας δεν θα έβαζε το παιδί του σε αυτή την περίπτωση».

12.)«Από τα χρήματα αυτά κάποια στιγμή έστειλα στον γιο μου που σπούδαζε στην Αμερική (...) που δεν ξέρει βέβαια εκείνος από πού μπορεί να είναι αυτά τα χρήματα.Ηταν από τον πατέρα του αυτά τα χρήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: