Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009

Ξεκίνησε το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων

Ξεκίνησε το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων

Στα βυτιοφόρα και γενικά στον κλάδο των φορτηγατζήδων «έλαχε» ο κλήρος της πρωτιάς για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, με την κρουαζιέρα να ακολουθεί από κοντά και να παίρνουν σειρά φαρμακοποιοί, βενζινάδικα και άλλοι επαγγελματίες.

Την ώρα που ο υπουργός Οικονομικών διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση ότι η κυβέρνηση δεν θα ανοίξει μόνο τον καυτό φάκελο της απελευθέρωσης των υπηρεσιών αλλά και όλων των κλειστών επαγγελμάτων, το Συμβούλιο της Επικρατείας, έστειλε ένα αναπάντεχο «δώρο» που λύνει τα χέρια του Γιώργου Παπακωνσταντίνου. Δίκασε και καταδίκασε ως αντισυνταγματικές τις υπουργικές αποφάσεις που προστατεύουν τη μεταφορά υγρών καυσίμων από βυτιοφόρα, καθώς και τη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ.

Το Δ΄ τμήμα του ΣτΕ ακύρωσε τους θεσμικούς περιορισμούς για μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων Ι.Χ. τα οποία δικαιούται να έχει μία εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, επιβάλλοντας έτσι σ΄ αυτήν να χρησιμοποιεί φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως. Παράλληλα το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ως αντισυνταγματικά και άλλα νομοθετήματα που απαγόρευαν τη μετατροπή φορτηγών άλλων κατηγοριών σε βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων ή που εξαρτούσαν τη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ. από το κατά πόσον εξυπηρετούνταν επαρκώς οι μεταφορικές ανάγκες με τα ήδη κυκλοφορούντα φορτηγά.

Με τις αποφάσεις αυτές ανά χείρας η κυβέρνηση ετοιμάζεται να νομοθετήσει την απελευθέρωση των μεταφορών, θέμα το οποίο ήδη επεξεργάζεται μικτή επιτροπή με στελέχη του υπουργείου και εκπρόσωπους των εμπλεκομένων κλάδων.

Νομικοί κύκλοι χαρακτηρίζουν τις αποφάσεις αυτές ως πρόκριμα για όλες τις υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον του ανωτάτου δικαστηρίου, όπως oι προσφυγές φαρμακοποιών και βενζινοπωλών.

Η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα αναμένεται να είναι το επόμενο βήμα για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων, το όφελος από την κατάργηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα θα έφθανε σε 1,1 δισ. ευρώ ετησίως.

Το υφιστάμενο πλαίσιο δεν επιτρέπει σε κρουαζιερόπλοια που φέρουν σημαία κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τουρίστες σε ελληνικό λιμάνι ή σε κάποιο νησί, ενώ επίσης υποχρεώνει τις πλοιοκτήτριες εταιρείες να έχουν μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.

Την Ελλάδα το 2008 επισκέφθηκαν 4.269.000 τουρίστες, δηλαδή θεωρείται δεύτερος προορισμός κρουαζιέρας μετά την Ιταλία που την επισκέφθηκαν περίπου 5 εκατ. τουρίστες κρουαζιερόπλοιων. Επιβιβάσθηκαν δε στην Ιταλία 1.680.000 έναντι περίπου 470.000 στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, κατά τη διάρκεια του 2007 από την Ελλάδα διακινήθηκαν περισσότεροι από 986.000 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων και, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του κλάδου, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να ήταν τουλάχιστον διπλάσιος στην περίπτωση κατά την οποία επιτρεπόταν ένας επιβάτης ενός κρουαζιερόπλοιου με σημαία τρίτης χώρας να επιστρέψει στον Πειραιά από όπου επιβιβάστηκε.

Συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών τονίζουν πάντως ότι στο πλαίσιο τους διαλόγου για τα κλειστά επαγγέλματα θα εξεταστούν όλοι οι κλάδοι που συντηρούν περιορισμούς στην πρόσβαση και την χορήγηση αδειών για την άσκηση του επαγγέλματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: