Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Με προσωρινή άδεια η απελευθέρωση του cabotage!


To υπουργικό συμβούλιο, που συνεδρίασε σήμερα το μεσημέρι αποφάσισε την απελευθέρωση της κρουαζιέρας στα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια. Σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σημειώνονται τα εξής: Η πλήρης απαγόρευση σε πλοία με σημαία άλλων χωρών να δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αφενός οδήγησαν σε συρρίκνωση του κλάδου της κρουαζιέρας αφετέρου, είχαν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της σχετικής δραστηριότητας σε άλλες χώρες.

Σε σχέση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η πλήρης απαγόρευση ισχύει μόνο στην Ελλάδα. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής κρουαζιέρας αγγίζει το 12%. Μάλιστα ο κλάδος της κρουαζιέρας διαπιστώνεται ότι είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στον τουριστικό τομέα. Το 2009 – χρονιά διεθνούς κρίσης – ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια σε όλο τον κόσμο 13 εκατ. Τουρίστες, 440.000 περισσότεροι από το 2008 (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιριών Κρουαζιερόπλοιων ΗΠΑ και νήσων Καραϊβικής).

Αν και μεταξύ των Μεσογειακών χωρών η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα, το 2008 αποβιβάστηκε μόνο το 6,5% των επιβατών της κρουαζιέρας, λόγω του καμποτάζ, ενώ στην Ιταλία το 40%. Έτσι, από το σύνολο των άμεσων δαπανών κρουαζιέρας (2008) η Ιταλία εισέπραξε το 30,4%, ενώ η Ελλάδα μόνο 3,3%.

Επομένως, η άρση του καμποτάζ αναμένεται να προωθήσει την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα, να ωφελήσει τις συνδεόμενες με τη θαλάσσια κρουαζιέρα Ελληνικές Επιχειρήσεις, καθώς και να ενισχύσει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Για την απόφαση επεξεργασίας του θεσμικού πλαισίου για την άρση του καμποτάζ, το ΥΠΟΙΑΝ συνέστησε ειδική Επιτροπή, η οποία εξέδωσε πόρισμα για την άρση των απαγορεύσεων κα τη θεσμοθέτηση νέου πλαισίου. Το πόρισμα αυτό, το οποίο έτυχε ευρύτατης αποδοχής από εκπροσώπους όλων των φορέων έτυχε περαιτέρω επεξεργασίας από την Επιτροπή για τον Θαλάσσιο Τουρισμό, με τη συμμετοχή όλων των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων.

Στο Σχέδιο Νόμου προβλέπεται ότι:

· Το πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι κατ’ ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες.

· Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, μέχρι τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί. Με τη σύμβαση αυτή ρυθμίζονται ιδίως τα εξής θέματα:

1. Η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψη αυτών,

2. Η βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού, η οποία θα εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας του ταξιδιού. Τα έσοδα από τις εισφορές θα διατεθούν υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (Κ.Α.Α.Ν.). Το ύψος της εισφοράς θα ορίζεται με απόφαση του ΥΠΟΙΑΝ. Για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνεται στο ταξίδι, θα γίνεται μείωση του τέλους κατά 7%.

3. Η τυχόν διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες

4. Οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και οποιαδήποτε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή του νόμου.

· Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, καθορίζεται το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών, εξασφαλίζεται η ενιαία εφαρμογή τους για όλα τα πλοία και προσδιορίζονται τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

  • Οι συμβάσεις των Ελλήνων που προσλαμβάνονται, διέπονται από τις, εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ειδικότητάς τους. Οι εργαζόμενοι παραμένουν ασφαλισμένοι στον φορέα ασφάλισής τους, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και με τους ίδιους όρους ασφάλισης.

· Το ΥΠΟΙΑΝ θα εκπονήσει άμεσα, πρότυπο σχέδιο σύμβασης, το οποίο θα άρει τις περιττές γραφειοκρατικές εμπλοκές. Καθορίζεται ως μέγιστος χρόνος υπογραφής της σύμβασης οι 30 ημέρες από την υποβολή της σχετικής αίτησης του πλοίου, συνοδευομένης από τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία ορίζονται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση του εδαφίου αυτού

  • Προβλέπεται η λύση της σύμβασης, με καταγγελία από το Ελληνικό Δημόσιο, για παραβίαση οποιασδήποτε διάταξης του σχεδίου νόμου Η λύση της σύμβασης με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρίας θα ρυθμίζεται με τους όρους της σύμβασης.

· Εξασφαλίζεται η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, με τη χορήγηση προσωρινής άδειας μετά από αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, η οποία θα ισχύσει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2010.

Επομένως, με τις διατάξεις του Σχεδίου Νόμου εξομοιώνονται τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας, με ό,τι ισχύει για τα πλοία με σημαία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του Ε.Ο.Χ., εξασφαλίζεται η σχέση αμοιβαιότητας μεταξύ των τρίτων χωρών, τη σημαία των οποίων φέρουν τα πλοία που θα εκτελέσουν τους πλόες που ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου με τις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ε.Ο.Χ για τη διενέργεια αντίστοιχων πλόων καθώς και εξομοιώνονται τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με τα Ελληνικά και Κοινοτικά πλοία, ως προς τις πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, χωρίς εξαιρέσεις.

greekshippingnews

Δεν υπάρχουν σχόλια: