Σάββατο, 17 Ιουλίου 2010

Αθήνα - Καλαμάτα σε μόλις 2 ώρες απο το 2011

Πρόκειται για ένα επίτευγμα το οποίο όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει το προφίλ της Πελοποννήσου και τη ζωή της τοπικής κοινωνίας, αφού θα παρέχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει κάποιος από την Αθήνα στην Καλαμάτα ή τη Σπάρτη μέσα σε μόλις δύο ώρες

Ολο και πιο κοντά... έρχονται η Καλαμάτα και η Σπάρτη στην Αθήνα. Η πρόοδος των εργασιών στους νέους αυτοκινητοδρόμους που θα ενώνουν τις δύο πόλεις με την πρωτεύουσα εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς.

Εντός λίγων μηνών προβλέπεται να παραδοθεί το τμήμα του δρόμου από το Καλογερικό Αρκαδίας έως τη Σήραγγα Ραψομάτη και από τη Μεγαλόπολη έως τα Παραδείσια Μεσσηνίας.

Πρόκειται για μία διαδρομή συνολικής έκτασης 30 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 16 είναι ήδη έτοιμα, ενώ τα υπόλοιπα, σύμφωνα με την Κοινοπραξία Μορέας που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, θα έχουν παραδοθεί έως το τέλος του χρόνου.

Μοναδική καθυστέρηση στο συγκεκριμένο σημείο συνιστά η αργοπορία του Δημοσίου να παραδώσει τμήματα δρόμου που παρεμβάλλονται στη διαδρομή Σήραγγα Ραψομάτη - Τσακώνα και τα οποία σε συνδυασμό με τα παραπάνω έργα θα ελαχιστοποιούσαν τον απαιτούμενο χρόνο ταξιδιού.

Οι εργασίες σε όλη την έκταση του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και Σπάρτης συνεχίζονται με πυρετώδεις ρυθμούς και, σύμφωνα με τους αρμοδίους, οι παραδόσεις θα γίνουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ορισμένα κομμάτια του οδικού δικτύου έχουν παραδοθεί έως και ενάμιση χρόνο νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Πρόκειται για ένα επίτευγμα το οποίο όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει το προφίλ της Πελοποννήσου και τη ζωή της τοπικής κοινωνίας, αφού θα παρέχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει κάποιος από την Αθήνα στην Καλαμάτα ή τη Σπάρτη μέσα σε μόλις δύο ώρες. Το έργο μέχρι την Καλαμάτα εκτιμάται ότι έως του χρόνου το καλοκαίρι θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία.

Οριο ταχύτητας
Σε αρκετά σημεία της διαδρομής το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας προσδιορίζεται στα 130 χλμ./ ώρα, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί σε έργα ασφαλείας, όπως στην τοποθέτηση της υψηλότερης ποιότητας ασφαλτοτάπητα που διαθέτει σήμερα ελληνικό οδικό δίκτυο, στην κατασκευή λωρίδων εκτάκτου ανάγκης σε σημεία όπου δεν υπήρχαν και στη μελέτη της κλίσης του δρόμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αγκάθι στην πορεία υλοποίησης όλων των έργων αποτελεί η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις οικοπέδων που βρίσκονται στην πορεία των αυτοκινητοδρόμων.

Σε περίπτωση που η καθυστέρηση συνεχιστεί, δεν αποκλείεται οι χορηγοί να προχωρήσουν σε επαναδιαπραγμάτευση των δανειακών συμβάσεων, οι οποίες είχαν συναφθεί με πολύ καλούς όρους λόγω των οικονομικών συνθηκών της εποχής, ενώ σήμερα θα τύχουν επαχθέστερων όρων εξαιτίας της ύφεσης. Κάτι τέτοιο θα έθετε εν αμφιβόλω την πραγματοποίηση των έργων.

Βελτιώσεις
Το συνολικό έργο που έχει αναλάβει η Κοινοπραξία Μορέας είναι συνολικής έκτασης εκατοντάδων χιλιομέτρων και περιλαμβάνει βελτιώσεις στο προϋπάρχον εθνικό οδικό δίκτυο Κορίνθου - Τριπόλεως, μήκους 82 χιλιομέτρων, την κατασκευή του τμήματος Καλογερικό - Παραδείσια, τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου Μεγαλόπολη - Σπάρτη και του τμήματος Τσακώνα - Καλαμάτα. Διαθέτει 4 ζεύγη σηράγγων προηγμένου σχεδιασμού και τρεις νέους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών με το Κύριο Κέντρο Ελέγχου και Συντήρησης να βρίσκεται στη Νεστάνη.

Εκεί, μεταξύ άλλων, διατίθεται σύστημα ελέγχου και διαχείρισης κυκλοφορίας με εξοπλισμό ασφάλειας σηράγγων, τηλέφωνα ασφαλείας, πυρανίχνευση και πυρόσβεση.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΒΒΑ

ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: