Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Η προσευχή του ταπεινού


Της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

ΘΕΕ ΜΟΥ, συ που κόσμους κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς, σκούρυνέ μου το μαλλί δυο τόνους, μπας και καταλάβω τίποτα. Το πήγα από μόνη σε ξανθό ανοιχτό προς το μελί, αλλά και πάλι δεν είδα βελτίωση ως άτομο.

Επίσης δεν είδα βελτίωση και ως οικονομία:

που ομοίως τα σκούρυνε από το πλατινέ στο καραμπλάκ του κερατά. Κανένα αποτέλεσμα, τίποτα, νούλα, μηδέν εις το πηλίκον.

Και η ράδιο αρβύλα πάει κι έρχεται:

Θα κοιμηθούμε με ευρώ και θα ξυπνήσουμε με δραχμές. Τάλιρα, εικοσάρικα, φραγκοδίφραγκα. Και καλά, εμείς οι παλιότεροι κάτι ρημαδοθυμόμαστε από τις ισοτιμίες. 1 ευρώ = 340 δραχμές και κάτι ψιλά. Εσείς οι καινούργιοι να δούμε. Που για να αγοράσετε την τσιχλόφουσκα, θα κυκλοφορείτε με το κομπιουτεράκι στην κωλότσεπη.

ΑΝ ΚΙ ΕΓΩ το τσίμπησα το αποκλειστικό: ένας φίλος μου που ο γείτονας του είναι μπατζανάκης της ξαδέλφης του κουμπάρου της συνυφάδας του γαμπρού του θείου του ανεψιού του κλητήρα που εργάζεται στο Νομισματοκοπείο... αυτός ο άγιος άνθρωπος μου τα ΄πε όλα χαρτί και καλαμάρι. Αν δεν μας μετατρέψουν άπαντες σε πενταροδεκάρες, τα SΟS σας τα δίνω εδώ μαζί με το λυσάρι:

Ρουπία Ινδονησίας- ευρώ = 11.111,90

Ουάν Νότιας Κορέας = 1.499,14

Ρινγκίτ Μαλαισίας = 3,99 Γουάν Ρενμίμπι Κίνας = 8,20 Θεέ μου, συ που κόσμους κυβερνάς, πόσο ηλίθια την έκανες την δούλη σου;

Οταν μ΄ έβλεπες να ανακυκλώνω η μαλακισμένη τις σακούλες, δεν μου το ΄κοβες το χέρι το αλαβάστρινο από τη ρίζα;

Αφού σου λέει ότι της Siemens το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι: Ή που σου άνοιγε λογαριασμό στην offshore- ή που στα έδινε στη σακούλα. Τσακ μπαμ και γλιτώνεις και τα μεταφορικά. Ετσι γίνονται αυτές οι δουλειές: Με αεροπλάνα και βαπόρια και με τους φίλους τους καλούς (βλέπε Χριστοφοράκος)... Και με σακούλες!

ΤΙ ΤΗΝ ΗΘΕΛΑ την οικολογική συνείδηση και τώρα δεν μου ΄μεινε σακούλα για σακούλα; Εγώ δηλαδή στο πηγάδι κατούρησα; ΟΚ, το παραδέχομαι, δεν είμαι πολιτικός, αλλά μια προεκλογική χορηγία δεν τη δικαιούμαι κι εγώ;

Ασχέτως του ότι ο Μαντέλης την πήρε περίπου δύο χρόνια πριν από τις εκλογές και πέσαμε όλοι να τον φάμε. Γιατί; Επειδή ο άνθρωπος είναι προνοητικός; Επειδή δεν ήθελε να τα αφήσει όλα τελευταία στιγμή που έχουν και ουρά στα ταμεία; Γούστο του, καπέλο του και καουμποϊλίκι του. Κι εγώ άμα θέλω π.χ. να κατεβάσω τα χειμωνιάτικα τον Μάιο και τα καλοκαιρινά τον Σεπτέμβρη, θα ΄ρθει ο Βαλυράκης να κάνει κουμάντο στην ντουλάπα μου;

Τώρα, λέει, σκάνε μύτη και νέοι κατάλογοι επιχειρηματιών και Siemens. Οι οποίοι επιχειρηματίες όλως τυχαίως δραστηριοποιούνται στους τομείς τηλεπικοινωνιών και ιατρικών προμηθειών. Που όλως τυχαίως έχει συμφέροντα και η εν λόγω εταιρεία. Και όλως τυχαίως αυτά «όλα μπερδεύονται γλυκά». Τα τηλεφωνικά κέντρα του Κυριάκου Μητσοτάκη, τα φαξ, τα πρίντερ, οι αξονικοί και μαγνητικοί τομογράφοι, οι καρδιογράφοι και οι υπέρηχοι. (Δεν διευκρινίστηκε αν πιάνονται και τα ψιλολόγια: οι ενέσεις, οι πάπιες και οι πάνες ακράτειας).

ΜΑΜΑ, καλού- κακού, κρύψε το πιεσόμετρο! Οσο μετρήσαμε, μετρήσαμε! Από ΄δώ και πέρα, με το μάτι θα κόβουμε υπέρταση και υπόταση: Αμα με βλέπεις χλωμή θα μου δίνεις Εφορτίλ. Αμα σε βλέπω αναψοκοκκινισμένη θα σου δίνω Απροβέλ. Σόρι, αλλά εμένα δεν θα με κυνηγάει ο κύριος Τζαβάρας αν η ψηλή σου περάσει το 14 και η χαμηλή μου πέσει στο 6. Κι ούτε θα βάλω πέντε τσιλιαδόρους στην είσοδο για να πάρω μια πίεση! Λυπάμαι, μαμά, δεν το ρισκάρω! Χίλιες φορές η υπέρταση με το μάτι, όπως το αλάτι στο φρικασέ, παρά να βρεθούμε πρώτη μούρη στο κάτω παράθυρο της Τρέμη.

Θεέ μου, συ που κόσμους κυβερνάς και ζωή παντού σκορπάς, άκου τούτη τη στιγμή του παιδιού σου τη φωνή. Κάνε κάτι, Μεγαλοδύναμε. Κάνε κάτι γιατί εδώ, ακριβώς εδώ- κι έτσι όπως καταντήσαμε- ισχύει του λαού η ρήση:

«Ο Θεός να βάλει το χέρι του!». Η έστω «ο Διάολος να βάλει το blanco του».
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: