Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

Πανελλαδικές 2010 Το σύνθημα της εκκίνησης

Της ΛΙΑΣ ΝΙΚΗΤΑΚΗ

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ


Σε τρεις ημέρες, 100.000 υποψήφιοι φοιτητές και σπουδαστές κάνουν το πρώτο βήμα του μαθητικού “μαραθώνιου”. Ενός αγωνίσματος, που θα διαρκέσει δύο ολόκληρους μήνες, εάν συνυπολογιστούν όλες οι κατηγορίες υποψηφίων: Από τις αρχές Μαίου έως τις αρχές Ιουλίου.

Με αφορμή την υποβολή αιτήσεων – δηλώσεων συμμετοχής από την 1η έως τις 22 Φεβρουαρίου, επιχειρούμε, με την πολύτιμη συνεργασία του έμπειρου καθηγητή Φυσικής Γιώργου Χατζητέγα, μια στατιστική αποτύπωση της προέλευσης των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις και, παράλληλα, προσεγγίζουμε τις μεταβολές που θα πραγματοποιηθούν με βάση τις αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για μια πρωτότυπη δουλειά, η οποία ευελπιστούμε ότι θα βοηθήσει τους υποψηφίους να εξάγουν συμπεράσματα χρήσιμα στην πορεία τους προς τις εξετάσεις.

· Το σύνολο των υποψηφίων για το 2009 ήταν 85.354. Όσοι, δηλαδή, εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, το οποίο είναι υποχρεωτικό για τους υποψηφίους όλων των Κατευθύνσεων. Στις φετινές εξετάσεις, ο αριθμός των υποψηφίων εκτιμάται ότι θα είναι κατά τι χαμηλότερος και θα διαμορφωθεί σε περίπου 84.000. Διαπιστώνεται σε σχέση με το 2008 μια σταδιακή μείωση των υποψηφίων κάθε χρόνο, καθώς πρόπερσι οι υποψήφιοι ήταν 90.500. Το συμπέρασμα που συνάγεται είναι ότι διευκολύνεται η πρόσβαση.

· Η πλέον πολυάριθμη Κατεύθυνση είναι η Τεχνολογική με 39.289 υποψηφίους, δηλαδή ποσοστό 46% επί του συνόλου. Ακολουθεί η Θεωρητική, με 35.417, που μεταφράζεται στο 42% του συνόλου των υποψηφίων. Τον μικρότερο “συνωστισμό” έχει η Θετική Κατεύθυνση, με 10.169 υποψηφίους (ποσοστό 12% επί του συνόλου).

· Το μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας το επέλεξαν 45.633 υποψήφιοι, δηλαδή ποσοστό 53,5% στο σύνολο των διαγωνιζομένων και ακολουθούν τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής με 38.138 υποψηφίους και 44,7% στο σύνολο των υποψηφίων. Εκτιμάται βάσιμα ότι τα ποσοστά αυτά ελάχιστα θα μεταβληθούν, με τη Βιολογία να αποτελεί μόνιμα και σταθερά την πιο δημοφιλή και βαθμολογικά προσιτή επιλογή.

· Ελάχιστοι υποψήφιοι επιλέγουν την Ιστορία Γενικής Παιδείας (0,8%), καθώς και τη Φυσική Γενικής Παιδείας (0,8%). Ελάχιστοι είναι, επίσης, εκείνοι που επιλέγουν την Τεχνολογική Κατεύθυνση 1, η οποία συγκεντρώνει μόλις το 0,7% των υποψηφίων. Τα αντίστοιχα ποσοστά αναμένεται ότι θα είναι ακόμη μικρότερα στις φετινές πανελλαδικές.

· Το μάθημα Αρχές Οικονομικής θεωρίας το οποίο επέλεξαν πέρσι 24.798 υποψήφιοι, δηλαδή το 29,1% του συνόλου, παρουσιάζει σταθερή μείωση κάθε χρόνο στις προτιμήσεις των υποψηφίων έχοντας δημιουργήσει ιδιαίτερα ήπιες συνθήκες ανταγωνισμού στις Οικονομικές Σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου. Η εκτίμηση με βάση στατιστικά στοιχεία από τη φροντιστηριακή εκπαίδευση είναι ότι φέτος θα έχουμε περαιτέρω μείωση, της τάξης του 5%. Έτσι, οι υποψήφιοι που θα διαγωνισθούν στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας φέτος δεν αναμένεται να υπερβούν τους 23.500.

Στατιστικά ειδικών μαθημάτων

· Τα ειδικά μαθήματα έχουν πάντα καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές και αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα που οδηγεί στην επιτυχία για όσους υποψηφίους τα επιλέγουν.

Για να μετρήσει ο βαθμός του ειδικού μαθήματος και ο υποψήφιος να πάρει επιπλέον μόρια, θα πρέπει η επίδοσή του να είναι πάνω από τη βάση. Σε αντίθετη περίπτωση ο βαθμός που έγραψε δεν λαμβάνεται υπόψη και ο υποψήφιος δεν έχει το δικαίωμα να δηλώσει τα Τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα χωρίς, όμως, να επηρεάζεται η βαθμολογική του συγκομιδή για όλα τα υπόλοιπα τμήματα. Όπως φαίνεται από τα ραβδογράμματα που παραθέτουμε, η συμμετοχή των υποψηφίων είναι μεγάλη στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας.

Συγκεκριμένα, 6.780 υποψήφιοι έδωσαν Αγγλικά ως ειδικό μάθημα το 2009. Οι υποψήφιοι αυτοί δημιούργησαν επιπλέον επιλογές και αύξησαν τις πιθανότητες επιτυχίας τους σε πολύ αξιόλογα Τμήματα με καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, ειδικά σε σχολές του 1ου και του 5ου επιστημονικού πεδίου. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, καθώς και οι υποψήφιοι που κατευθύνονται προς το 5ο επιστημονικό πεδίο, εάν διαθέτουν επαρκείς γνώσεις της αγγλικής ή και άλλων ξένων γλωσσών είναι επιτακτικό να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής στη σχετική αίτηση των επόμενων ημερών.


· Για τις εξετάσεις εισαγωγής του ακαδημαϊκού έτους 2010 – 2011 και εφεξής, η εξέταση κάθε ειδικού μαθήματος ξένης γλώσσας γίνεται ως εξής: Όσον αφορά στην κατανόηση του γραπτού λόγου δίνεται στους υποψηφίους αυθεντικό κείμενο έκτασης περίπου 370 λέξεων. Δίνονται 10 ερωτήσεις επί του κειμένου.

Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με 30 μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Εδικών Μαθημάτων. Όσον αφορά στη γλωσσική επίγνωση, δίνονται τρεις δραστηριότητες/ασκήσεις, με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για κάθε περίσταση.

Οι δραστηριότητες/ασκήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γλωσσική επίγνωση δεν έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο εξέτασης. Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με 30 μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, οι οποίες κατανέμονται ισότιμα, δηλαδή δύο μονάδες σε κάθε ερώτηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: