Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΝΤΟΣ. Πωλητήριο σε 53 ζημιογόνες ΔΕΚΟ.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ

"Ζεστό χρήμα" προκειμένου να καλύψει τη "μαύρη τρύπα" στα δημόσια έσοδα που θα ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου, αναζητά η κυβέρνηση. Γι’ αυτό και επιταχύνει τις διαδικασίες για την πώληση είτε ολόκληρων είτε τμηματικά των 53 ζημιογόνων δημοσίων επιχειρήσεων, η τύχη των οποίων ούτως ή άλλως είχε κριθεί από τις αρχές Ιουνίου.

Για την προσέλκυση υποψηφίων αγοραστών θα ακολουθηθεί το μοντέλο του ΟΣΕ, ενώ αβέβαιο είναι το μέλλον των 24.000 εργαζομένων σ’ αυτές.

Προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικές για τους επενδυτές πρέπει σύμφωνα, με τους στρατηγικούς συμβούλους που έχει μισθώσει η κυβέρνηση, να μειώσουν στο ήμισυ το προσωπικό τους και να περικόψουν κατά 30% τις αποδοχές όσων απομείνουν.

Σήμερα ένας εργαζόμενος στον ΗΣΑΠ επιβαρύνει ετησίως, κατά μέσο όρο, τον κρατικό προϋπολογισμό με 78.811 ευρώ, ενώ στον ΟΣΕ φτάνει τα 56.000 ευρώ (πάντα μικτά).
Υπ’ αυτές τις συνθήκες καθίσταται σχεδόν αδύνατη η αποκρατικοποίηση οργανισμών που έχουν και ψηλά χρέη αλλά και υπεράριθμους υπαλλήλους.

Ετσι (εξ)αναγκαστικά, θα προηγηθούν των πωλήσεων υποχρεωτικές μετατάξεις, ενώ το σχέδιο αναστήλωσης των κρατικών εσόδων προβλέπει εκποίηση ή μίσθωση περιουσιακών στοιχείων που διαθέτουν οι συγκεκριμένοι φορείς.
Παράλληλα θα προσληφθούν κι άλλοι ανεξάρτητοι σύμβουλοι, οι οποίοι θα αναλάβουν το δύσκολο έργο της αποτίμησης της περιουσίας των ΔΕΚΟ που θα βγουν στο σφυρί.

Οι δανειστές μας ζητούν να έχουν το συντομότερο δυνατόν, πλήρη αναλυτικά στοιχεία για τα ελλείμματα των δημοσίων επιχειρήσεων, καθώς αυτά που τους προσκόμισε προ μηνών η κυβέρνηση τα θεωρούν αναξιόπιστα.
"Ψαλίδι" θα πέσει, μετά από απαίτησή τους και στις κρατικές επιδοτήσεις προς τις υπό κατάρρευση δημόσιες επιχειρήσεις.

Αυτές, σύμφωνα με τις εντολές που έχουν δώσει δεν πρέπει να ξεπεράσουν τα 150 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2010, ενώ πέρυσι έφτασαν τα 220 εκατ.

Προτεραιότητα στην "Αξιοποίηση" της δημόσιας περιουσίας μέσω των συμβάσεων παραχώρησής της σε ιδιώτες θα ’χουν οι Οργανισμοί Λιμένων, οι αμυντικές βιομηχανίες, ενώ θα ακολουθήσουν οι αστικές συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ).

Για την ΕΥΔΑΠ, όλα είναι ανοιχτά από την περαιτέρω μετοχοποίησή του μέχρι την εκχώρηση του μάνατζμεντ σε ξένους επενδυτές με το ελληνικό Δημόσιο να κατέχει είτε την απόλυτη πλειοψηφία του 51% είτε την ισχυρή μειοψηφία (30%).
Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι η σύναψη συμβάσεων παραχώρησης, έστω και με χαμηλό ενοίκιο μιας δημόσιας επιχείρησης ή σημαντικού τμήματός της, θα δώσει την πολυπόθητη οικονομική ανάσα στο κρατικό ταμείο, εν όψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται.

Οπως έλεγαν με τις συγκεκριμένες συμβάσεις η Πολιτεία διατηρεί την κυριότητα στην περιουσία τους ενώ θα ’χει τον βαρύνοντα λόγο στη διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής.

Σε κάθε περίπτωση θα επιδιωχθεί να διατηρηθεί ο κρατικός έλεγχος σε επιχειρήσεις που τα προϊόντα που προσφέρουν (π.χ. ηλεκτρικό ρεύμα, νερό) θεωρούνται κοινωνικό αγαθό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: