Η καταργηση του Υπουργειου Εμπορικης Ναυτιλιας Αιγαιου και Νησιωτικης Πολιτικης
και η υπαγωγη του Λιμενικου Σωματος σε 2 η' και 3 διαφορετικα' Υπουργεια αποτελεσε,κατα την αποψη μου,μια λανθασμενη επιλογη που εκ των πραγματων οδηγησε σε δυσλειτουργιες και επικαλυψεις αρμοδιοτητων.Για αυτον προφανως το λογο αποφασισθηκε προσφατα η συσταση του Υπουργειου Θαλασσιων Υποθεσεων,Νησων και Αλιειας,το οποιο θα αποτελει την διαδοχη κατασταση του καταργηθεντος ΥΕΝΑΠ.
Εκεινο ομως που δεν μπορει να γινει κατανοητο ειναι γιατι αυτοι οι πειραματισμοι σε ενα Υπουργειο,το οποιο λειτουργησε υποδειγματικα,γεγονος που αναγνωρισθηκε απο ολους τους διατελεσαντες σ'αυτο Υπουργους και ιδιαιτερα αυτους του κυβερνωντος Κομματος αλλα και απο τον ναυτιλιακο κοσμο ως μια απο τις ελαχιστες Οασεις στην προβληματικη λειτουργια της Δημοσιας Διοικησης.
Αξιζει να αναφερθει οτι πειραματισμοι στην αλλαγη της δομης του διοικητικου φορεα της Ναυτιλιας εγιναν κατα τη διαρκεια της δικτατοριας του '67 οποτε καποιες Διευθυνσεις μεταφερθηκαν στα Υπουργεια Μεταφορων και Εργασιας,ιδρυθηκε Αρχηγειο Λιμενικου Σωματος παραλληλα με τη λειτουργια Γενικης Διευθυνσης Ναυτιλιακης Πολιτικης,με αποτελεσμα την παταγωδη αποτυχια και την επαναφορα των πραγματων στο προηγουμενο καθεστως(επανασυσταση Υπουργειου Εμπορικης Ναυτιλιας).
Αν σκοπος της υπαγωγης του Λιμενικου Σωματος στο ΥΠ.ΠΡΟ.ΠΟΛΙΤΗ ειναι να απασχοληθει το προσωπικο του αποκλειστικα με την αστυνομια και ασφαλεια των λιμενων και θαλασσων καθως και την αντιμετωπιση της λαθρομεταναστευσης,τοτε γεννιεται το ευλογο ερωτημα γιατι οχι μονο οι αρμοδιοτητες αλλα και το προσωπικο ΛΣ των αρμοδιων Διευθυνσεων μεταφερθηκαν και οχι προσωρινα στο καταργηθεν πλεον Υπουργειο Οικονομιας Αναπτυ-
ξης και Ναυτιλιας,οπως πιθανολογω οτι θα συμβει και με το νεοσυστατο Υπουργειο.
Το Λιμενικο Σωμα απο την εποχη της ιδρυσεως του απο τον Εθναρχη Ελευθεριο Βενιζελο ειναι
αρρηκτα συνδεδεμενο με τον διοικητικο Φορεα της Ναυτιλιας και λειτουργησε αρμονικα και επιτυχημενα επι 90 χρονια.
Περαν αυτων ομως, επειδη πιστευω οτι οι οποιες κριτικες ειναι εποικοδομητικες οταν εμπεριεχουν προτασεις για την επιλυση των προβληματων,θεωρω για τους λογους που προανεφερα, επιβεβλημενη την υπαγωγη ολου του προσωπικου του ΛΣ στο νεο Υπουργειο Θαλασσιων Υποθεσεων,Νησων και Αλιειας,ενω για τα θεματα συντονισμου της αστυνομευσης ,ασφαλειας,πυροπροστασιας κλπ θα προτεινα να συσταθει ενα Ενιαιο Κεντρο Επιχειρησεων(ΕΝΚΕΠΙΧ) που θα εδρευει στο νεοσυστατο Υπουργειο,θα στελεχωνεται με προσωπικο του ΛΣ,της ΕΛΑΣ και του ΠΣ και θα ειναι αρμοδιο να συντονιζει τις ενεργειες και κοινες επιχειρησεις των εμπλεκομενων Υπηρεσιων,οπως πολυ επιτυχημενα και αποτελεσματικα λειτουργει το Ενιαιο Κεντρο Συντονισμου Ερευνας και Διασωσης(ΕΚΣΕΔ) με προσωπικο του ΛΣ και της Πολεμικης Αεροποριας στα θεματα θαλασσιας ερευνας και διασωσης.
Τελος,πιστευω οτι ο εκσυγχρονισμος και η αναβαθμιση του Λιμενικου Σωματος,του οποιου το εργο εχει καταξιωθει στη συνειδηση των πολιτων,μπορει να επιτευχθει με τη βελτιωση της εκπαιδευσης,μετεκπαιδευσης και εξειδικευσης του προσωπικου του,την ενισχυση του με τα απαιτουμενα συγχρονα επιχειρησιακα και αλλα μεσα και την απαλλαγη του απο ξεπερασμενα αντικειμενα αρμοδιοτητων(Οικος Ναυτου,ΝΑΤ,λιμενικα τελη,πλοηγικα δικαιωματα)που θα επρεπε να ανατεθουν σε πολιτικο προσωπικο.
Δημητριος Β.ΖΑΜΠΙΚΟΣ
Υποναυαρχος Λ.Σ. ε.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου