Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Πλήγμα σε ακτοπλοΐα και τουρισμό.

Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΠΡΙΦΤΗ

Πλήγμα στην ακτοπλοΐα και τον τουρισμό κατέφερε για μια ακόμη φορά το ΠΑΜΕ συνεχίζοντας να προκαλεί με κινήσεις που «θίγουν» τους κλάδους της ακτοπλοΐας οι οποίοι στηρίζουν την δοκιμαζόμενη εθνική οικονομία δημιουργώντας παράλληλα μια έκρυθμη κατάσταση στο πρώτο λιμάνι της χώρας.

Την ίδια στιγμή έκανε πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας κατά των ασφαλιστικών και εργασιακών αλλαγών. Αδύναμη η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την κατάσταση άφησε τα μέλη του ΠΑΜΕ να «αλωνίζουν» χθες στο λιμάνι του Πειραιά αγνοώντας επιδεικτικά τη δικαστική απόφαση που είχε κρίνει παράνομη την 24ωρη απεργία την οποία είχαν προκηρύξει δύο ναυτεργατικά σωματεία.

Συνδικαλιστές κατέλαβαν τους καταπέλτες και δεν επέτρεψαν να πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο ωστόσο κανένα εκ των αρμόδιων οργάνων δεν μερίμνησε ώστε να εφαρμοστεί η δικαστική απόφαση, αλλά και ο νόμος. Το αποτέλεσμα ήταν ακτοπλοϊκές εταιρείες να επιρρίπτουν ευθύνες στην ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, να υποβάλλουν μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου και εξαγριωμένοι επιβάτες που είχαν λάβει διαβεβαιώσεις από τις εταιρείες ότι θα ταξίδευαν να πιάνονται στα χέρια με τους συνδικαλιστές και τελικά να καταφέρονται κατά πάντων…


Το σκηνικό που εκτυλίχθηκε από νωρίς χθες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, δοκιμάζοντας το Δημοκρατικό Σύστημα φαίνεται πως είχε επιμελώς προσχεδιαστεί… Τα δύο σωματεία -Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και ΣΤΕΦΕΝΣΟΝ- είχαν γνωστοποιήσει ότι παρά την δικαστική εξέλιξη, που έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργιακή κινητοποίηση, θα προχωρούσαν κανονικά στον «αποκλεισμό» του λιμανιού του Πειραιά. Οι παροικούντες… στον Πειραιά γνώριζαν ότι τα σωματεία θα ενισχύονταν από μέλη του ΠΑΜΕ και συνεπώς τα δρομολόγια θα ήταν δύσκολο έως αδύνατο να εκτελεστούν.

Παρά όμως τις εκκλήσεις των εταιρειών προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να ληφθούν μέτρα ώστε η δικαστική απόφαση να εφαρμοστεί εκ του αποτελέσματος, απεδείχθη ότι είχε ληφθεί απόφαση το Λιμενικό Σώμα να μην επέμβει για να αποπλεύσουν τα πλοία. Οι λόγοι πολλαπλοί, πρωτίστως όμως στην συγκεκριμένη περίοδο που διανύει η χώρα και με δεδομένη τη θέση της κυβέρνησης για τις στοχεύσεις του ΠΑΜΕ, η στάση αυτή φαίνεται να υπαγορεύεται από τη λογική «δεν θα τους κάνουμε ήρωες»…

Οι επιβάτες πάντως είχαν ενημερωθεί με ανακοινώσεις των εταιρειών προς τα ΜΜΕ ότι τα δρομολόγια θα γίνουν και δεν θα υπάρξουν τροποποιήσεις αφού τα πληρώματά τους θα εργάζονταν κανονικά. Οι ταξιδιώτες «κατέβηκαν» στο λιμάνι αλλά βρέθηκαν μπροστά στις ανθρώπινες αλυσίδες που είχαν σχηματιστεί πάνω στους καταπέλτες.

Σημεία «αιχμής» τα πλοία Blue Star Ferries και αργότερα το μεσημέρι τα Highspeed. Μεγάλη μερίδα επιβατών πολιόρκησε -χωρίς επιτυχές αποτέλεσμα- τους καταληψίες με τις λογομαχίες, τις ύβρεις και τα χλευαστικά σχόλια προς τα μέλη του ΠΑΜΕ να πυκνώνουν ενώ δεν έλειψαν και αυτοί που… «ήρθαν» στα χέρια.

Ήταν μόνο η πειθαρχία των συνδικαλιστών που βοήθησε να αποφευχθούν τα χειρότερα αφού… όργανα της τάξης δεν υπήρχαν! Στα σημεία της έντασης βρίσκονταν μόνο ελάχιστοι λιμενικοί, που ούτως ή άλλως εκτελούν μέτρα τάξης και κάποιες φορές επενέβησαν κυρίως υπό τον φόβο μήπως… «πέσει κανένας στη θάλασσα». Ουσιαστικά οι επιβάτες φαίνεται πως κατά έναν νοσηρό τρόπο «κλήθηκαν» να επιβάλλουν την τάξη (;).


Η εικόνα διάλυσης προκάλεσε νέες αντιδράσεις των εταιρειών με την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας να καταθέτει στο Α' Λιμενικό Τμήμα μήνυση κατά παντός υπευθύνου τόσο για παρακώλυση θαλασσίων συγκοινωνιών όσο και για την μη εφαρμογή της δικαστικής απόφασης. Λίγη ώρα αργότερα μάλιστα σε ανακοίνωσή της η Attica Group στρέφεται και κατά του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με αφορμή και δηλώσεων του γ.γ. Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας Γ. Χριστόπουλου σημειώνοντας «θα θέλαμε οι υπεύθυνοι να έχουν την ευθιξία να παραιτούνται όταν δεν στέκονται στο ύψος των ευθυνών που οι ίδιοι έχουν αναλάβει» ενώ σε ειρωνικό ύφος καταλήγει «θα θέλαμε να ενημερωθούμε εάν θα πρέπει στο εξής την άδεια απόπλου να την ζητάμε από το ΠΑΜΕ».

Την ίδια στιγμή «σιγή ιχθύος» τηρεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που απαρτίζεται από συνολικά 14 σωματεία, αφήνοντας την μειοψηφία, δηλαδή τα δύο που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ να ορίζουν την «πολιτική» του συνδικαλιστικού οργάνου στην ναυτιλία…
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: