Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Μοϊσές Ουρτάδο:Η συνέντευξη που έδωσε στο Sport24.gr



Ο Μοϊσές μιλάει στο Sport24.gr για τη μεταγραφή του, την μέχρι σήμερα καριέρα του, τον Βαλβέρδε, την πρόκληση του εξωτερικού, την ισπανόφωνη παροικία του Ρέντη, τη διετία με τον Txingurri, τον χαμένο τελικό του ΟΥΕΦΑ, τον Ντανιέλ Χάρκε, τις αναμνήσεις από την δεκαπενταετία στους «pericos» και τις φιλοδοξίες του για το μέλλον, ενώ δίνει υπόσχεση για σκληρή δουλειά και αγωνιστικές επιτυχίες στους φίλους του Ολυμπιακού.
Μετά από συνεχόμενες επαφές και μαραθώνιες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τους μάνατζερ του παίκτη, ο Μοϊσές Ουρτάδο θα αλλάξει τις μπλε – λευκές ρίγες της Εσπανιόλ για να φορέσει την ερυθρόλευκη φανέλα. Οι δυο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία και έτσι ο «Μωυσής» θα αφήσει τη Βαρκελώνη για να βρει τη νέα «Γη της Επαγγελίας» του στον Πειραιά.

Ο αμυντικός χαφ που επί 15 χρόνια αγωνίστηκε στους «pericos», ήταν πρώτος στη λίστα του Ερνέστο Βαλβέρδε για την ενίσχυση της μεσαίας γραμμής και η επιθυμία του έγινε πραγματικότητα από τη διοίκηση του Βαγγέλη Μαρινάκη, που φρόντισε για μια ακόμα φορά να αποδείξει με έργα ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στον προπονητή και τις επιλογές του.

Το Sport24.gr βρήκε τον παίκτη λίγη ώρα μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και μίλησε μαζί του για την καινούργια πρόκληση που ανοίγεται στην καριέρα του. Διαβάστε όσα ενδιαφέροντα μας είπε και δείτε το photostory με τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του.




Sport24.gr: Μόι, πώς νιώθεις τώρα που ολοκληρώθηκε η μεταγραφή; Τι σημαίνει για σένα αυτή η νέα πρόκληση στην καριέρα σου;

Μοϊσές Ουρτάδο:
Το συναίσθημα είναι πολύ όμορφο, αφού πρόκειται για κάτι που ήθελα πολύ. Οι συζητήσεις και οι επαφές αποδείχτηκαν μαραθώνιες, αλλά όλα πήγαν κατ’ ευχή. Το είχα δηλώσει ότι επιθυμία μου ήταν να μείνουν και οι τρεις πλευρές ευχαριστημένες, όπως και έγινε τελικά. Μπροστά μου ανοίγεται κάτι εντελώς καινούργιο και αυτό που θέλω πλέον είναι να ανταποδώσω την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου τόσο ο Ερνέστο Βαλβέρδε, όσο και η διοίκηση του Ολυμπιακού.

Sport24.gr: Ανήκεις στην Εσπανιόλ από πιτσιρικάς και πρόσφατα δήλωσες ότι θα σου άρεσε να ολοκληρώσεις εκεί την καριέρα σου. Υπήρχε στα σχέδιά σου μια «περιπέτεια» στο εξωτερικό;

Μοϊσές Ουρτάδο: Ναι, το είχα σκεφτεί αρκετές φορές, αν και με διαφορετικό τρόπο. Ήθελα όταν θα ολοκλήρωνα το συμβόλαιό μου στην Εσπανιόλ, να ψάξω την πιθανότητα μιας ομάδας στο εξωτερικό, είτε στην Ευρώπη, είτε στις ΗΠΑ. Πάντα υπήρχε αυτό το σχέδιο, απαλά δεν ήταν συγκεκριμένο. Αλλά στη ζωή πολλές φορές τα δεδομένα αλλάζουν και όταν παρουσιάστηκε η ευκαιρία, ζύγισα τα υπέρ και τα κατά και αποφάσισα ότι θα μου άρεσε να αγωνιστώ στον Ολυμπιακό.

Sport24.gr: Πώς έγινε η πρώτη επαφή με τον Ολυμπιακό;

Μοϊσές Ουρτάδο: Ο Βαλβέρδε ήρθε σε επαφή με τους μάνατζέρ μου και τους ρώτησε αν θα με ενδιέφερε η προοπτική να αγωνιστώ κοντά του, στον Ολυμπιακό. Αυτοί μου μετέφεραν το ενδιαφέρον, το συζητήσαμε και όπως είπα και πριν, ήταν μια μεγάλη ευκαιρία που δεν μπορούσα να αφήσω να πάει χαμένη.




Sport24.gr: Πόσο μεγάλο ρόλο έπαιξε η παρουσία στον «ερυθρόλευκο» πάγκο του Ερνέστο Βαλβέρδε;

Μοϊσές Ουρτάδο: Τεράστιο ρόλο, όπως καταλαβαίνεις. Ο Βαλβέρδε είναι ένας προπονητής τον οποίο εκτιμώ απεριόριστα. Κοντά του έμαθα πολλά πράγματα για το ποδόσφαιρο, τις τακτικές και τον τρόπο σκέψης που πρέπει να έχει ένας παίκτης μέσα στο γήπεδο, αλλά και έξω από αυτό. Το ενδιαφέρον του ειλικρινά με κολακεύει και το μόνο σίγουρο είναι πως θέλω να του δείξω έμπρακτα την ευγνωμοσύνη μου για την ευκαιρία που μου δίνει και την εμπιστοσύνη που δείχνει στο πρόσωπό μου.

Sport24.gr: Είναι η πρώτη φορά που μια ομάδα εκτός Ισπανίας εκδηλώνει το ενδιαφέρον της για σένα;

Μοϊσές Ουρτάδο: Όχι, παλιότερα με είχε πλησιάσει μια ομάδα από το βρετανικό ποδόσφαιρο, είχαν γίνει και επαφές με την Εσπανιόλ, αλλά οι συνθήκες δεν είχαν ωριμάσει ακόμα ώστε να πάρω την απόφαση να ξενιτευτώ. Δεν ήταν σύλλογος της Πρέμιερ Λιγκ, απλά θα πω ότι επρόκειτο για μια από τις ιστορικές ομάδες της Σκωτίας.

Sport24.gr: Εκτός από τον Βαλβέρδε, στον Ολυμπιακό θα βρεις μια μικρή ισπανόφωνη παροικία: Ριέρα, Ιμπαγάσα, Φουστέρ, Μπράβο. Πιστεύεις ότι αυτό θα κάνει πιο εύκολη την προσαρμογή σου στην Ελλάδα;

Μοϊσές Ουρτάδο: Αυτό είναι ένα ακόμα από τα μεγάλα «υπέρ» που με έκαναν να πω το «ναι» στην πρόταση του Ολυμπιακού. Είναι σίγουρο ότι η παρουσία όλων αυτών που ανέφερες θα με βοηθήσει αρκετά τον πρώτο καιρό, ώστε να προσαρμοστώ και πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Το σίγουρο όμως είναι ότι θα προσπαθήσω να μάθω πολλά πράγματα για την Ελλάδα, τον κόσμο της, τις συνήθειες, ακόμα και τη γλώσσα.




Δεν σκοπεύω να «βολευτώ» με την παρουσία των ισπανόφωνων και να περιοριστώ στην ευκολία της συνεννόησης. Έρχομαι σε μια καινούργια χώρα, σε μια καινούργια ομάδα, θέλω να έχω σχέσεις και μάλιστα καλές με όλους τους συμπαίκτες μου, τους ανθρώπους του συλλόγου, τους φιλάθλους στην κερκίδα. Είμαι έτοιμος να απολαύσω αυτή τη νέα πρόκληση στην καριέρα μου σε όλους τους τομείς.

Sport24.gr: Πώς ήταν η σχέση σου με τους Βαλβέρδε και Ασπιάθου στη διετία 2006-08 στην Εσπανιόλ;

Μοϊσές Ουρτάδο: Το είπα και πριν, είχαμε μια πολύ καλή σχέση αλληλοσεβασμού και αλληλοεκτίμησης. Η συνεργασία μας βοήθησε και τις δυο πλευρές και φυσικά έφερε αποτελέσματα στην ομάδα, που είναι και το ζητούμενο. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεργαστώ και πάλι με το συγκεκριμένο προπονητικό τιμ. Κοντά τους έζησα πολύ μεγάλες ποδοσφαιρικές στιγμές και είμαι αισιόδοξος ότι και στον Ολυμπιακό θα έχουμε ανάλογα αποτελέσματα.

Sport24.gr: Το 2007 χάσατε το ΟΥΕΦΑ στα πέναλτι. Η αποβολή σου στον τελικό ήταν η χειρότερη στιγμή στην ποδοσφαιρική σου καριέρα;

Μοϊσές Ουρτάδο: Δεν ξέρω αν ήταν η χειρότερη, σίγουρα όμως ήταν από αυτές που σημάδεψαν την καριέρα μου. Σε εκείνο το ματς είχαν γίνει πολλά δυνατά μαρκαρίσματα, όχι όμως αντιαθλητικά, αλλά ο διαιτητής είχε τιμωρήσει μόνο εμένα και μάλιστα δυο φορές. Η πρώτη κάρτα ήταν ανύπαρκτη, αλλά το κακό έγινε.

Και δυστυχώς δεν ήταν μόνο ότι άφησα την ομάδα με παίκτη λιγότερο, τη στιγμή μάλιστα που η Εσπανιόλ έπαιζε καλύτερα και είχε τον έλεγχο του παιχνιδιού, αλλά και το γεγονός ότι δεν μπορούσα να είμαι κοντά τους, να παρακολουθήσω την προσπάθειά τους και να τους ενθαρρύνω. Υποχρεωτικά έπρεπε να μείνω μόνος μου στα αποδυτήρια και να περιμένω τη λήξη για να ξαναβγώ στον αγωνιστικό χώρο. Πολύ άσχημη, σκληρή εμπειρία.




Sport24.gr: Ο Ντανιέλ Χάρκε ήταν φίλος σου. Πώς έζησες εκείνες τις δύσκολες στιγμές;

Μοϊσές Ουρτάδο: Αυτό είναι κάτι που δεν περιγράφεται. Ένιωσα το απόλυτο κενό, την απόλυτη θλίψη, τον πιο μεγάλο πόνο, αλλά προτιμώ να μη μιλάω για αυτό. Είναι κάτι με το οποίο θα πορευτώ στην υπόλοιπη ζωή μου, η ανάμνηση του Ντανιέλ δεν θα χαθεί ποτέ. Κλείνω πολλές φορές τα μάτια, τον σκέφτομαι και θυμάμαι τους τρεις κολλητούς, τόσο δεμένους και αγαπημένους. Ο Χάρκε, ο Κόρο (σ.σ. Κορομίνας) κι εγώ. Σε κάθε γκολ που έβαζε κάποιος από τους τρεις μας, έψαχνε αμέσως τους άλλους δυο για να πανηγυρίσει πρώτα μαζί τους. Κοινή αφετηρία, κοινή πορεία, ίδια όνειρα, άδικη κατάληξη.

Sport24.gr: Τι αναμνήσεις αφήνεις στην Εσπανιόλ; Θα σου άρεσε να επιστρέψεις στο μέλλον και να κλείσεις εκεί την καριέρα σου;

Μοϊσές Ουρτάδο: Η Εσπανιόλ είναι το σπίτι μου. Από τα 13 μου – σχεδόν 17 χρόνια – βρίσκομαι σε αυτή την ομάδα. Παντού υπάρχουν αγαπημένα πρόσωπα, στα αποδυτήρια οι φίλοι μου, οι συμπαίκτες μου και οι προπονητές μου, στην κερκίδα οι φίλαθλοι που ξέρουν να αναγνωρίζουν τη δουλειά μου και την αφοσίωσή μου στον σύλλογο, οι άνθρωποι της διοίκησης. Ξέρω ότι θα είναι δύσκολος ο αποχαιρετισμός, όμως γνωρίζω πολύ καλά ότι κάποια στιγμή θα επιστρέψω εδώ για να υπηρετήσω την Εσπανιόλ ξανά, είτε ως παίκτης είτε από κάποιο άλλο πόστο.

Sport24.gr: Από όλα αυτά τα χρόνια στην Εσπανιόλ μπορείς να ξεχωρίσεις την πιο ευτυχισμένη στιγμή;

Μοϊσές Ουρτάδο: Υπάρχουν αρκετές ευτυχισμένες στιγμές, άλλωστε είναι πολλά τα χρόνια που βρίσκομαι εδώ. Θα μπορούσα να ξεχωρίσω την φανταστική πορεία στο ΟΥΕΦΑ όπου μείναμε αήττητοι από την αρχή μέχρι το τέλος και φυσικά το γκολ που πέτυχα στον ημιτελικό εναντίον της Βέρντερ. Επίσης η κατάκτηση του Κυπέλλου με το 4-1 επί της Σαραγόσα ήταν μια μαγική στιγμή. Τα πανηγύρια και μετά η υποδοχή από τον κόσμο και η φιέστα.

Αλλά και έναν μήνα αργότερα, όταν στην τελευταία αγωνιστική παίζαμε την παραμονή μας στην κατηγορία. Ήμασταν Κυπελλούχοι Ισπανίας, είχαμε εξασφαλίσει το ευρωπαϊκό εισιτήριο, αλλά αν δεν κερδίζαμε την Ρεάλ Σοθιεδάδ, θα πέφταμε κατηγορία. Όλη η αγωνία, το άγχος και η πίεση εξαφανίστηκαν με το γκολ του Κορομίνας στο τελευταίο λεπτό του παιχνιδιού. Έκσταση για όλους μας!




Sport24.gr: Τι γνωρίζεις για τον Ολυμπιακό; Έχεις μιλήσει με τον Βαλβέρδε για τη νέα σου ομάδα;

Μοϊσές Ουρτάδο: Ναι, μου έχει πει κάποια πράγματα, μια μικρή ενημέρωση. Αλλά βέβαια, το όνομα Ολυμπιακός είναι γνωστό όχι μόνο στην Ισπανία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πάντως από αύριο, που θα έρθω στην Ελλάδα, θα αρχίσω να μαθαίνω πολύ περισσότερα στοιχεία για την ομάδα.

Sport24.gr:Ποιοι είναι οι στόχοι σου στην καινούργια σου ομάδα; Τι φιλοδοξίες έχεις;

Μοϊσές Ουρτάδο: Σε προσωπικό επίπεδο θέλω να συνεχίσω να δουλεύω εντατικά, ώστε να μάθω γρήγορα τους συμπαίκτες μου και να γίνω ένα με την ομάδα. Είμαι εργατικός, είναι στον χαρακτήρα μου. Πολύ βασικό είναι να προσαρμοστώ γρήγορα στην τακτική του παιχνιδιού, στη λογική του προπονητή και στην αγωνιστική συμπεριφορά των συμπαικτών μου. Πιστεύω ότι μπορώ να προσφέρω ισορροπία στον χώρο του κέντρου, πειθαρχία όταν αμυνόμαστε και ασφάλεια όταν βγαίνουμε στην επίθεση. Θα ακολουθήσω τις εντολές του προπονητή και θα συνεργαστώ όσο καλύτερα μπορώ με τους υπόλοιπους παίκτες.

Στο συλλογικό επίπεδο, θέλω να κατακτήσουμε τους δυο τίτλους στην Ελλάδα, αφού γνωρίζω ότι οι μεγάλοι σύλλογοι ξεκινούν με αυξημένες υποχρεώσεις απέναντι στην ιστορία τους και στον κόσμο τους. Φιλοδοξία μου είναι να αγωνιστώ μαζί με τον Ολυμπιακό στο Τσάμπιονς Λιγκ, για να το πετύχουμε όμως αυτό θα πρέπει να ξεκινήσουμε με την κυριαρχία στην Ελλάδα. Άρα αυτός είναι ο πρώτος μεγάλος στόχος.

Sport24.gr: Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να στείλεις στους φίλους του Ολυμπιακού;

Μοϊσές Ουρτάδο: Υπόσχομαι ότι θα τα δώσω όλα για να πετύχουμε τους στόχους της ομάδας. Θα προσπαθήσω σκληρά για την επίτευξη αυτών των στόχων και θα συνεργαστώ πρόθυμα με όλους μέσα και έξω από τον αγωνιστικό χώρο. Όρεξη για δουλειά και επιτυχίες δεν μου λείπουν, οι φίλοι του Ολυμπιακού μπορούν να είναι σίγουροι για αυτό. Όπως μπορούν να είναι σίγουροι ότι μαζί με τους συμπαίκτες μου θα κάνουμε τα πάντα για να είναι περήφανοι και χαρούμενοι με τα αποτελέσματα που θα φέρουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: